top of page

Regulamin sklepu

§ 1 Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy marki Hedonism działający pod adresem www.hedonism.com.pl (dalej:
sklep) jest prowadzony przez: Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp”, z
siedzibą w Warszawie, przy ul. Żurawiej 6/12 lok. 766, 00-503 Warszawa, adres do
doręczeń: Atlas Tower, Al. Jerozolimskie 123a, 18 piętro, 02-017 Warszawa, wpisaną do
Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd
Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000442857, numer NIP: 521-364-12-11, numer
REGON: 146433467, numer BDO: 000460502.
2. Postanowienia Regulaminu dotyczą czynności wykonywanych na rzecz Fundacji
Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp” przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa
o nazwie Hedonism działający przy Oddziale Fundacji Rozwoju
Przedsiębiorczości „Twój StartUp”, reprezentowaną przez
Malwinę Gawryś (adres e-mail: warsaw.hedonism@gmail.com tel.: +48 511 262 407)
. Osoba wskazana w niniejszym ustępie zostaje wyznaczona przez Fundację Rozwoju
Przedsiębiorczości „Twój StartUp” do kontaktu przy realizacji postanowień Regulaminu.

Strona 2 z 21

3. Regulamin określa w szczególności:
a) zasady korzystania z Sklepu;
b) warunki składania zamówień na Produkty dostępne w Sklepie;
c) czas i zasady realizacji zamówień;
d) warunki i formy płatności;
e) uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy;
f) zasady składania i rozpatrywania reklamacji;
g) szczególne uprawnienia Klienta będącego konsumentem.
4. StartUp prowadzi sprzedaż i świadczy Usługi za pośrednictwem Sklepu,
z wykorzystaniem środków komunikowania się na odległość. Umowy zawierane przez
Klienta ze StartUp za pośrednictwem Sklepu są umowami zawartymi na odległość,
w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
5. Klient uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego
przeznaczeniem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
6. Przeglądanie Sklepu nie wymaga rejestracji, a samodzielne składanie zamówień przez
Klienta na Produkty nie wymaga zarejestrowania konta.
7. Regulamin jest dostępny nieodpłatnie w Sklepie, w formie umożliwiającej jego
pozyskanie, odtworzenie oraz utrwalenie.
8. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu. Korzystanie ze Sklepu
jest możliwe wyłącznie po zapoznaniu się oraz akceptacji Regulaminu.
9. Klientem może być osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
10. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
a) StartUp – Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój StartUp” z siedzibą
w Warszawie, ul. Żurawia 6/12 lok. 766, 00-503 Warszawa, adres
korespondencyjny: Atlas Tower, Aleje Jerozolimskie 123A, piętro 18, 02-017
Warszawa, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem:
0000442857, dla której został nadany NIP: 521-364-12-11, REGON: 146-433-
467, BDO: 000460502;
b) Klient – osoba korzystająca ze Sklepu, nabywająca Towary lub Usługi,
świadczone przez StartUp w ramach Sklepu;
c) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
d) Usługi – usługi świadczone przez StartUp, oferowane Klientom za pośrednictwem
Sklepu, z wyłączeniem Usług Cyfrowych;
e) Usługa cyfrowa – usługa cyfrowa w rozumieniu art. 2 pkt 5a ustawy z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta, świadczone przez StartUp, oferowane
Klientom za pośrednictwem Serwisu;
f) Towary – rzeczy ruchome sprzedawane przez StartUp Klientom za
pośrednictwem Sklepu;
g) Produkty – Towary, Usługi lub Usługi cyfrowe;
h) Sklep– strona internetowa pod adresem www.hedonism.com.pl za pomocą której
StartUp świadczy usługi drogą elektroniczną na rzecz Klienta, jak również oferuje
Klientom Produkty i umożliwia zawieranie umów;
i) Umowa – umowa zawarta pomiędzy StartUp i Klientem za pośrednictwem
Sklepu;
j) Konto – indywidualne konto Klienta w Serwisie, umożliwiające mu korzystanie
z Usług i Usług cyfrowych oraz zawieranie Umów, po zalogowaniu;

Strona 3 z 21
k) dni robocze – wszystkie dni z wyłączeniem sobót, niedziel oraz dni ustawowo
wolnych od pracy;
l) Regulamin – niniejszy regulamin.
11. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że Klient podał nieprawdziwe dane, StartUp
ma prawo odstąpić od realizacji Umowy, powiadamiając o tym Klienta.
12. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niedokładnych danych, w tym
w szczególności błędnego lub niedokładnego adresu, StartUp nie ponosi
odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu Towaru lub
niewykonanie Usługi lub Usługi cyfrowej, w najszerszym dopuszczalnym przez prawo
zakresie.
13. Informacje zawarte w Sklepie, w tym w szczególności ogłoszenia, reklamy oraz cenniki,
nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks
cywilny. Informacje zawarte w Serwisie stanowią natomiast zaproszenie do zawarcia
Umowy, opisane w art. 71 Kodeksu cywilnego.
14. StartUp ma obowiązek dostarczyć Klientowi będącemu Konsumentem, w sposób jasny i
widoczny, bezpośrednio przed złożeniem przez Klienta zamówienia, informacji
w szczególności o:
a) głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz
sposobu porozumiewania się z Klientem,
b) łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy
charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na
wcześniejsze obliczenie ich wysokości - sposobie, w jaki będą one obliczane, a
także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach,
a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia;
c) prawie odstąpienia od umowy lub braku tego prawa,
d) czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy -
jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać
automatycznemu przedłużeniu;
e) minimalnym czasie trwania zobowiązań Klienta wynikających z umowy.
15. W przypadku, gdy StartUp przewiduje możliwość przyjmowania od Klientów zamówień
indywidualnych (na zamówienie), zamówienia takie mogą być przez Klientów składane
za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej StartUp wskazanego w Sklepie. W
takim przypadku, StartUp dokonuje wyceny i przesyła ją na wskazany przez Klienta
adres poczty elektronicznej.
16. Czas realizacji zamówienia indywidualnego (na zamówienie) wynosi 14 dni roboczych od zawarcia
Umowy, chyba że StartUp poinformował Klienta, najpóźniej przed złożeniem zamówienia,
o innym terminie.
17. Sklep obsługuje Klientów na terytorium Polski, chyba że oferta StartUp w Sklepie
zawiera odmienne postanowienia.

§ 2 Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu
1. Do przeglądania Sklepu, niezbędne jest:
a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet,

Strona 4 z 21
b) przeglądarka internetowa umożliwiająca akceptację plików cookies; na
przykład Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox,
Opera lub Safari w aktualnej wersji;
c) akceptacja niezbędnych plików cookies.

2. Do korzystania z funkcjonalności Serwisu, w szczególności do rejestracji w Sklepie
lub składania zamówień na Produkty, niezbędne jest aktywne konto poczty
elektronicznej (e-mail).
3. Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowej realizacji Usług, a także
zapewnienia bezpieczeństwa. Blokada plików cookies, a także wykorzystywanie
aplikacji zewnętrznych służących do ich blokowania, może skutkować
nieprawidłowym działaniem Sklepu, a także uniemożliwić prawidłową realizację
Usługi, za co StartUp nie ponosi odpowiedzialności.

§ 3 Sprzedaż Towarów - warunki i czas realizacji zamówienia
1. StartUp za pośrednictwem Sklepu zawiera z Klientami umowy sprzedaży Towarów. Na
podstawie umowy sprzedaży StartUp zobowiązuje się przenieść na Klienta własność
Towaru i wydać mu Towar, a Klient zobowiązuje się Towar odebrać i zapłacić StartUp
cenę.
2. Klient w celu złożenia zamówienia, wskazuje Towary, którymi jest zainteresowany, przez
użycie znajdującego się na stronie danego Towaru polecenia „Do koszyka” lub inne
równoważne sformułowanie, a następnie wskazuje dane, sposób dostawy i płatności.
3. Koszyk oferuje Klientowi możliwość:
a) dodawania i usuwania Towarów oraz ich ilości;
b) wskazania adresu, na jaki Towar ma zostać dostarczony oraz podania danych
niezbędnych do wystawienia faktury;
c) wyboru sposobu dostawy;
d) wyboru sposobu płatności;
e) dodania kodu rabatowego (jeśli dotyczy).
4. Klient składa zamówienie poprzez zatwierdzenie zamówienia, wybierając przycisk
oznaczony słowami, zamówienie z obowiązkiem zapłaty lub innym równoważnym
sformułowaniem.
5. Złożenie i zatwierdzenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez Klienta
ceny Towaru i kosztów dostawy. Potwierdzenie zamówienia przez StartUp jest
momentem zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy StartUp a Klientem.
6. Wysyłka zakupionego Towaru realizowana jest w terminie 14 dni roboczych od momentu
potwierdzenia płatności na rachunku bankowym StartUp , chyba że Regulamin zawiera
odmienne postanowienia bądź StartUp poinformował Klienta bezpośrednio przed
złożeniem przez niego zamówienia, o innym terminie.
7. Zakupiony w Serwisie Towar wysyłany jest na adres podany przez Klienta.
8. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu można składać 24 (słownie: dwadzieścia cztery)
godziny na dobę, 7 (słownie: siedem) dni w tygodniu. Zamówienia złożone w soboty,
niedziele lub dni ustawowo wolne od pracy, rozpatrywane są w najbliższym dniu
roboczym.

Strona 5 z 21
9. W przypadku, gdy możliwa jest realizacja tylko części zamówienia, StartUp przed
potwierdzeniem zamówienia może zaproponować Klientowi:
a) anulowanie całości zamówienia (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta, StartUp
będzie zwolniony z obowiązku realizacji zamówienia);
b) anulowanie zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa
w wyznaczonym terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta, zamówienie
zostanie zrealizowane w części, przy czym StartUp będzie zwolniony z obowiązku
jego realizacji w pozostałym zakresie);
c) realizację świadczenia zastępczego, które zostanie ustalone z Klientem. Zamówienie
świadczenia zastępczego, po zatwierdzeniu przez Klienta, traktowane będzie jako
ostateczne;
d) podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej
części zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym
terminie (w przypadku wyboru tej opcji przez Klienta wysłanie składających się na
zamówienie Towarów zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach, zaś Klient
będzie ponosił dodatkowe koszty związane z podziałem zamówienia na kilka
wysyłek).
10. W przypadku braku zamówionego przez Klienta Towaru lub braku możliwości realizacji
zamówienia Klienta z innych przyczyn, StartUp poinformuje o tym Klienta poprzez
wysłanie informacji na jego adres poczty elektronicznej w terminie 7 (słownie: siedmiu)
dni od zawarcia Umowy.
11. Jeśli zapłata za Towar, który nie może zostać dostarczony w całości lub części, została
dokonana z góry, StartUp zwróci Klientowi zapłaconą kwotę (lub różnicę) w ciągu 5
(słownie: pięciu) dni od dnia zawarcia Umowy, na zasadach szczegółowo
wskazanych w Regulaminie.
12. StartUp może zamieścić w Sklepie, w odniesieniu do danego Towaru, informację o
liczbie dni roboczych, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z zakupionym Towarem.
Przedmiotowa informacja to czas liczony od potwierdzenia zamówienia do wysłania
zamówionego Towaru. Czas realizacji zamówienia jest podawany z uwzględnieniem
terminu skompletowania wszystkich zamówionych Towarów.

§ 4 Odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową
1. Zapisy niniejszego paragrafu Regulaminu, zgodnie z przepisami rozdziału 5a ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, stosuje się do odpowiedzialności StartUp
z tytułu niezgodności Towaru z Umową zawartą z:
a) Konsumentem, lub
b) osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. StartUp zobowiązuje się, że oferowane Towary są pozbawione wad fizycznych
i prawnych.
3. Klient ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku braku zgodności Towaru z Umową.

Strona 6 z 21
4. Reklamację Klient składa w formie pisemnej lub dokumentowej na adres poczty
elektronicznej StartUp .
5. Reklamacja dotycząca wadliwych Towarów może zawierać jedno z żądań:
a) naprawa Towaru;
b) wymiana Towaru.
6. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) StartUp odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art.
43d ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
b) StartUp nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
c) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że StartUp a próbował
doprowadzić towar do zgodności z umową;
d) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny
albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony
określonych w art. 43d ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
e) z oświadczenia StartUp lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla konsumenta.

7. Reklamacja dotycząca wad Towaru zostanie rozpatrzona w ciągu 14 (słownie:
czternastu) dni od jej otrzymania.
8. W przypadku, w którym StartUp nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie,
przyjmuje się, że reklamacja została uznana.
9. StartUp informuje Klienta o wyniku rozpatrzenia reklamacji na papierze lub innym
trwałym nośniku.
10. W przypadku uznania reklamacji dotyczącej Towaru, StartUp dokonuje - w zależności od
żądania Klienta - naprawy Towaru, wymiany Towaru, obniżenia ceny lub zwrotu całej
zapłaconej przez Klienta kwoty w związku z jego odstąpieniem od Umowy.
11. StartUp zwraca Klientowi należną kwotę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. StartUp wystawia Klientowi odpowiednią korektę
dowodu zakupu (faktura korygująca VAT lub specyfikacja korygująca).
12. Odpowiedzialność StartUp ograniczona jest do wartości Towaru objętego Umową.
Odpowiedzialność StartUp za szkodę spowodowaną niewykonaniem lub nienależytym
wykonaniem Usługi cyfrowej lub niedostarczeniem treści cyfrowej nie obejmuje
utraconych korzyści.
13. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie, do określenia praw i obowiązków Klienta
i StartUp w przypadku stwierdzenia wady towaru / niewykonania / nienależytego
wykonania Umowy przez StartUp, zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy prawa
powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawy o prawach konsumenta i
Kodeksu cywilnego.
14. Odpowiedzialność StartUp z tytułu wad Towarów, Usług i Usług cyfrowych, jest
wyłączona w przypadku umów zawartych na rzecz Klienta niebędącego:
a) Konsumentem;

Strona 7 z 21
b) osobą fizyczną zawierającą ze StartUp umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
15. Oferowane przez StartUp Towary mogą być objęte gwarancją producenta. Skorzystanie z
gwarancji następuje na zasadach określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. StartUp
nie udziela własnej gwarancji na oferowane Towary.

§ 5 Świadczenie Usług
1. StartUp świadczy na rzecz Klientów Usługi, których rodzaj, zakres i szczegółowy
opis, są wskazane w Serwisie. Usługi polegają w szczególności na
……………………………… …………………………….. ………………………….
2. Usługi świadczone są w sposób wskazany w Serwisie, w szczególności na stronie
dotyczącej danej Usługi.
3. StartUp zamieszcza w Sklepie informacje na temat sposobu składania przez Klienta
zamówienia na Usługi. Klient w celu złożenia zamówienia, wskazuje Usługi, którymi
jest zainteresowany, a następnie wprowadza dane niezbędne do zawarcia Umowy i
realizacji Usługi, w tym określa sposób realizacji Usługi (jeśli dotyczy) i metodę
płatności.
4. Jeżeli do złożenia zamówienia w Sklepie , używa się przycisku lub podobnej funkcji,
są one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami "zamówienie z obowiązkiem
zapłaty" lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.
5. Złożenie i zatwierdzenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez
Klienta wynagrodzenia za Usługi i ewentualne koszty dodatkowe. Potwierdzenie
zamówienia przez StartUp jest momentem zawarcia umowy o świadczenie usług
pomiędzy StartUp a Klientem.
6. O terminie rozpoczęcia i zakończenia świadczenia Usług Klient jest informowany
przed zawarciem Umowy, w szczególności za pośrednictwem Sklepu.
7. Jeżeli, na wyraźne żądanie Klienta, wykonywanie Usługi ma się rozpocząć przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa,
StartUp wymaga od Klienta złożenia oświadczenia:
a) zawierającego takie wyraźne żądanie na trwałym nośniku;
b) że przyjął do wiadomości informację o utracie prawa do odstąpienia od
umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez StartUp .

8. W przypadku niewyrażenia przez Klienta zgody na rozpoczęcie wykonywania Usługi
świadczenia przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy, dostarczenie usługi
następuje po upływie terminu na odstąpienie przez Klienta od umowy, chyba że
StartUp w Serwisie nie oferuje Klientom możliwości zawierania Umów bez wyrażenia
takiej zgody.


Strona 8 z 21
a) zaprzestanie bądź decyzję StartUp o zaprzestaniu funkcjonowania
zorganizowanej części przedsiębiorstwa StartUp , wskazanej w § 1;
b) istotną zmianę bądź decyzję StartUp o istotnej zmianie przedmiotu działalności
zorganizowanej części przedsiębiorstwa StartUp , wskazanej w § 1;
c) istotną reorganizację w przedsiębiorstwie StartUp ;
d) wystąpienie awarii bądź utrudnień (w szczególności technicznych), niezawinionych
przez StartUp, uniemożliwiających bądź istotnie utrudniających świadczenie Usług
na rzecz Klienta;
e) opóźnienie Klienta w zapłacie wynagrodzenia na rzecz StartUp;
f) istotne naruszenie Umowy lub Regulaminu przez Klienta.
§ 6 Odpowiedzialność za brak zgodności Usługi z Umową
1. Reklamacja dotycząca Usług świadczonych niezgodnie z Umową powinna zawierać
żądanie, zależne od charakteru Usługi.
2. Reklamacja dotycząca braku zgodności Usługi z Umową zostanie rozpatrzona w ciągu
14 (słownie: czternastu) dni od jej otrzymania.
3. W przypadku, w którym StartUp nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie,
przyjmuje się, że reklamacja została uznana.
4. StartUp informuje Klienta o wyniku rozpatrzenia reklamacji na papierze lub innym
trwałym nośniku.
5. W przypadku uznania reklamacji dotyczącej Usługi, StartUp wykonuje Usługę w sposób
prawidłowy, dokonuje zwrotu całości albo części otrzymanego wynagrodzenia na rzecz
Klienta lub dokonuje na rzecz Klienta innych świadczeń, w zależności od rodzaju Usługi
i okoliczności sprawy.
6. Odpowiedzialność StartUp ograniczona jest do wartości niewykonanej lub nienależycie
wykonanej Usługi. Odpowiedzialność StartUp za szkodę spowodowaną niewykonaniem
lub nienależytym wykonaniem Usługi nie obejmuje utraconych korzyści.
7. Odpowiedzialność StartUp z tytułu wad Usług, a także niewykonania / nienależytego
wykonania umowy zawartej z Klientem, jest wyłączona w przypadku umów zawartych na
rzecz Klienta niebędącego:
a) Konsumentem;
b) osobą fizyczną zawierającą ze StartUp umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§ 7 Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
1. Zapisy niniejszego paragrafu oraz paragrafu następnego Regulaminu, zgodnie
z przepisami rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, stosuje
się do Umów o dostarczanie treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej zawartych z:
a) Konsumentem, lub

Strona 9 z 21
b) osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. StartUp zamieszcza w Serwisie informacje na temat sposobu składania przez Klienta
zamówień na Usługi cyfrowe. Klient w celu złożenia zamówienia, w szczególności
wskazuje Usługi cyfrowe, którymi jest zainteresowany, a następnie wprowadza dane
niezbędne do zawarcia Umowy i realizacji Usługi cyfrowej, w tym określa sposób
realizacji Usługi (jeśli dotyczy) i metodę płatności.
3. Jeżeli do złożenia zamówienia w Serwisie, używa się przycisku lub podobnej funkcji, są
one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami "zamówienie z obowiązkiem zapłaty"
lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.
4. Złożenie i zatwierdzenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez Klienta
wynagrodzenia za Usługi cyfrowe i ewentualne koszty dodatkowe. Potwierdzenie
zamówienia przez StartUp jest momentem zawarcia umowy o świadczenie Usług
cyfrowych z Klientem.
5. StartUp dostarcza Klientowi treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu
Umowy, chyba że strony postanowiły inaczej, w szczególności inny termin wskazany
został w Serwisie na stronie danej Usługi cyfrowej. Zapis nie ma zastosowania, jeżeli
umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.
W przypadku niewyrażenia przez Klienta zgody na spełnienie świadczenia przed
upływem terminu na odstąpienie od Umowy, dostarczenie usługi następuje po upływie
tego terminu.
6. StartUp informuje, że wyrażenie zgody, o której mowa w ustępie poprzednim, powoduje
utratę prawa Klienta do odstąpienia od umowy.
7. StartUp może z ważnych przyczyn dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej,
która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową. Za ważne przyczyny
uważa się w szczególności ważny interes Klienta bądź StartUp. StartUp informuje Klienta
w sposób jasny i zrozumiały o dokonanej zmianie. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie
wpływa na dostęp Klienta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich,
StartUp jest zobowiązany poinformować Klienta z odpowiednim wyprzedzeniem na
trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do
wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia. Klient może
wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia
dokonania zmiany.
8. Klient może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub Usług cyfrowych
w formie pisemnej lub dokumentowej, z zachowaniem ……………….-miesięcznego
okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
9. StartUp może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub Usług cyfrowych
w formie pisemnej lub dokumentowej, z zachowaniem 1-miesięcznego okresu
wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, z ważnych przyczyn.
Za ważne przyczyny strony uznają:
a) zaprzestanie bądź decyzję StartUp o zaprzestaniu funkcjonowania
zorganizowanej części przedsiębiorstwa StartUp , wskazanej w § 1;

Strona 10 z 21
b) istotną zmianę bądź decyzję StartUp o istotnej zmianie przedmiotu działalności
zorganizowanej części przedsiębiorstwa StartUp, wskazanej w § 1;
c) istotną reorganizację w przedsiębiorstwie StartUp;
d) wystąpienie awarii bądź istotnych utrudnień (w szczególności technicznych) w
funkcjonowaniu Serwisu, niezawinionych przez StartUp;
e) opóźnienie Klienta w zapłacie wynagrodzenia na rzecz StartUp;
f) istotne naruszenie Umowy lub Regulaminu przez Klienta.
10. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie stosuje się przepisy rozdziału 5b
ustawy o prawach konsumenta.

§ 8 Odpowiedzialność za brak zgodności treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej z Umową.
1. Jeżeli StartUp nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient wzywa go do ich
dostarczenia. Jeżeli StartUp nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient
może odstąpić od umowy. Zapis nie ma zastosowania, jeżeli umowa przewiduje
dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika.
2. StartUp ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej dostarczanych:
a) jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się
w ciągu dwóch lat od tej chwili;
b) w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z
umową miały być dostarczane.

3. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać
doprowadzenia do ich zgodności z umową.
4. StartUp może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową
jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla StartUp.
5. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest
niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3
ustawy o prawach konsumenta;
b) StartUp nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową
zgodnie z art. 43m ust. 4 ustawy o prawach konsumenta;
c) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal,
mimo że StartUp próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do
zgodności z umową;
d) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego

Strona 11 z 21
skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m ustawy o prawach
konsumenta;
e) z oświadczenia StartUp lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub
bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

6. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej
wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść
cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy
obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa
pozostawały niezgodne z umową.
7. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową jest nieistotny.
8. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy, StartUp może żądać zwrotu nośnika
materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy. Klient zwraca nośnik niezwłocznie.
9. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy, StartUp jest zobowiązany do zwrotu ceny
jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz
treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek
odstąpienia od umowy.
10. StartUp dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
11. Odpowiedzialność StartUp ograniczona jest do wartości treści cyfrowej lub Usługi
cyfrowej, która miała być dostarczona. Odpowiedzialność StartUp za szkodę
spowodowaną niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usługi cyfrowej lub
niedostarczeniem treści cyfrowej nie obejmuje utraconych korzyści.
12. Reklamacja dotycząca braku zgodności Usługi cyfrowej z Umową zostanie rozpatrzona w
ciągu 14 (słownie: czternastu) dni od jej otrzymania.
13. W przypadku, w którym StartUp nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie,
przyjmuje się, że reklamacja została uznana.
14. StartUp informuje Klienta o wyniku rozpatrzenia reklamacji na papierze lub innym
trwałym nośniku.
15. Odpowiedzialność StartUp z tytułu braku zgodności z umową treści cyfrowej lub Usługi
cyfrowej, a także niewykonania / nienależytego wykonania Umowy zawartej z Klientem,
jest wyłączona w przypadku umów zawartych z Klientem niebędącym:
a) Konsumentem;
b) osobą fizyczną zawierającą ze StartUp umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla
tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Strona 12 z 21

§ 9 Ceny Produktów i koszt dostawy
1. Ceny zamieszczane przy oferowanych w Serwisie Produktach są cenami brutto, to
znaczy, że zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Ceny podawane są w polskiej
walucie (złoty – PLN).
2. Cena podana przy danym Produkcie nie zawiera kosztów przesyłki.
3. Koszty przesyłki ponosi Klient, chyba że treść oferty StartUp w Serwisie stanowi inaczej.
4. Na łączną kwotę, którą Klient musi zapłacić w związku z nabyciem wybranego Produktu,
składa się cena Produktu oraz koszt dostawy.
5. Jeśli w Serwisie na stronie danego Produktu lub w toku składania przez Klienta
zamówienia StartUp nie określił odmiennie sposobu spełnienia świadczenia, sposoby
dostawy Produktów są następujące:
a) w przypadku Towarów – wysłanie na adres podany przez Klienta albo poprzez
odbiór osobisty w lokalu StartUp;
b) w przypadku Usług cyfrowych - na adres poczty elektronicznej podany przez
Klienta;
c) w przypadku pozostałych Usług – w sposób określony w Serwisie na stronie
danej Usługi lub w toku składania przez Klienta zamówienia, wynikający w
szczególności z rodzaju Usługi.

6. W Serwisie StartUp wskazuje w sposób wyraźny, najpóźniej na początku składania przez
Klienta zamówienia, jasne i czytelne informacje o ograniczeniach dotyczących
dostarczania Produktu.

§ 10 Sposoby płatności
1. W Serwisie StartUp wskazuje w sposób wyraźny, najpóźniej na początku składania
zamówienia przez Klienta, jasne i czytelne informacje o akceptowanych sposobach
płatności.
2. Jeśli w Serwisie - na stronie danego Produktu lub w toku składania przez Klienta
zamówienia, StartUp nie określił odmiennie sposobu płatności, Klient dokonuje zapłaty w
jeden z następujących sposobów:
a) przelewem za pomocą jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych
przez StartUp, pozwalający na dokonywanie szybkich płatności za zamówienie;
b) zwykłym przelewem bankowym, na rachunek wskazany przez StartUp.
3. Klient, aby móc skorzystać z jednego z systemów płatności elektronicznych, musi
zaakceptować regulamin i warunki korzystania z danego systemu płatności
elektronicznej. Lista dostępnych w Serwisie systemów płatności elektronicznych
dostępna jest podczas finalizacji zamówienia.
4. W przypadku odstąpienia od umowy, zwrot środków następuje w taki sam sposób, w jaki
została dokonana płatność przez Klienta, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
5. StartUp nie umożliwia Klientom dokonywania płatności gotówką.

§ 11 Prawo do odstąpienia od umowy

Strona 13 z 21
1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się do Klienta, który jest Konsumentem, lub
do osoby fizycznej zawierającej ze StartUp umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej
osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Klient wskazany w ust. 1 ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny
i ponoszenia kosztów, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego bądź
postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią inaczej. Umowę, od której Klient
wskazany w ust. 1 odstąpił, uważa się za niezawartą.
3. Do odstąpienia od umowy wystarczające jest złożenie oświadczenia o odstąpieniu od
umowy i przesyłanie do StartUp, w terminie 14 (słownie: czternastu) dni.
4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a) dla Umowy, w wykonaniu której StartUp wydaje Towar, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności - od objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy,
która:
 obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub
w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub
części,
 polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony - od
objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
b) dla pozostałych Umów - od dnia zawarcia Umowy.
5. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarcza:
a) wysłanie pisemnego oświadczenia na adres StartUp wskazany w Regulaminie lub
Serwisie, lub
b) wysłanie oświadczenia w formie dokumentowej na adres e-mail StartUp wskazany
w Regulaminie lub Serwisie.
6. StartUp niezwłocznie przesyła Klientowi, na trwałym nośniku, potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy, złożonego w sposób elektroniczny.
7. W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego
Produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od
odstąpienia od umowy, chyba że StartUp zaproponował, że sam odbierze Towar. Do
zachowania terminu wystarcza odesłanie Towaru przed jego upływem. Koszty zwrotu
Towaru ponosi Klient.
8. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy, StartUp zobowiązany jest do zwrotu
Klientowi zapłaconej kwoty za Produkt oraz kosztów wysyłki do Klienta, w terminie nie
dłuższym niż 14 (słownie: czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia woli o
odstąpieniu od umowy. Jednakże, jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Produktu inny,
niż najtańszy sposób oferowany w Serwisie dla danego zamówienia, StartUp nie jest
zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. StartUp dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył
Klient, chyba że Klient uzgodni ze StartUp inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.

Strona 14 z 21
10. StartUp może wstrzymać się ze zwrotem płatności, otrzymanych od Klienta, do chwili
otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Jeżeli Klient przesłał oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zanim otrzymał od StartUp
potwierdzenie zamówienia, zamówienie jest anulowane.
12. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i właściwości Towaru.
13. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach wskazanych
w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu
do umów:
a) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
i przyjął to do wiadomości;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

Strona 15 z 21
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług
związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za
które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca
rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym
mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
n) oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby
przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni
wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

14. StartUp dokona również korekty uprzednio przekazanych Klientowi dowodów zakupu
(faktura korygująca VAT lub specyfikacja korygująca).

§ 12 Zwrot zapłaconej przez Klienta należności
StartUp dokona zwrotu środków pieniężnych, w ciągu 14 (słownie: czternastu) dni
kalendarzowych, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez
Klienta przy zapłacie, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami, w przypadku:
a) odstąpienia od umowy w całości lub w części (w takim przypadku zwrotowi podlega
odpowiednia część ceny) w przypadku zamówienia opłaconego z góry przed jego
realizacją;
b) uznania reklamacji i braku możliwości naprawy uszkodzonego Towaru lub wymiany
na nowy bądź świadczenia Usługi / Usługi cyfrowej zgodnie z umową;
c) uznania prawa do żądania obniżenia ceny Produktu.

§ 13 Newsletter
1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, w tym informacji
handlowych drogą elektroniczną, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu
rejestracyjnym lub poprzez Serwis. W przypadku wyrażenia takiej zgody, Klient
otrzymywać będzie na podany przez siebie adres poczty elektronicznej biuletyn
informacyjny (Newsletter) StartUp.
2. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty Newslettera, poprzez
zgłoszenie StartUp rezygnacji .

Strona 16 z 21

§ 14 Dane kontaktowe StartUp
Klient ze StartUp może kontaktować się:
1) telefonicznie, pod numerem: +48 511 262 407
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: warsaw.hedonism@gmail.com

§ 15 Postanowienia końcowe
1. StartUp informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z
zagrożeniami wynikającymi z ogólnodostępnego charakteru sieci Internet, w tym
w szczególności z możliwością pozyskania lub modyfikowania przesyłanych danych
Klienta przez nieuprawnione podmioty trzecie. W celu minimalizacji powyższego
zagrożenia, Klient powinien stosować odpowiednie środki bezpieczeństwa, w tym
w szczególności używać programów antywirusowych, posiadać aktualne wersje
przeglądarek internetowych oraz system operacyjnych oraz nie korzystać z otwartych
punktów dostępowych.
2. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie StartUp nie ponosi
odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych
przesyłania wiadomości na adres poczty elektronicznej, wskazany przez Klienta oraz za
usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na
komputerze używanym przez Klienta.
3. StartUp nie ponosi odpowiedzialności za urządzenia oraz infrastrukturę, z których
korzysta Klient, w tym w wadliwe działanie publicznych sieci teleinformatycznych,
powodujące np. brak lub zakłócenia w dostępie do strony internetowej Sklepu.
4. StartUp informuje, że wyświetlanie wizualizacji Produktów w systemie
teleinformatycznym Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest uzależnione od szeregu
czynników, w tym rodzaju matrycy wyświetlacza, proporcji, rozdzielczości, metody jej
podświetlenia, zastosowanych technologii i sprawności elektroniki sterującej oraz
ustawień. Rozbieżności pomiędzy wizualizacją dostępną w systemie teleinformatycznym
Klienta a rzeczywistym wyglądem Produktu, nie mogą być podstawą reklamacji.
5. StartUp informuje, że wszelkie zamieszczane w Sklepie znaki handlowe (loga, logotypy,
nazwy marek, etc.), materiały graficzne lub zdjęcia, podlegają ochronie prawnej i są
wykorzystywane przez StartUp wyłącznie dla celów informacyjnych.
6. StartUp w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu
spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilność Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
7. StartUp zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia działalności Serwisu, w
szczególności w celu dokonania prac utrzymaniowych, rozwojowych lub
modernizacyjnych.
8. Wszystkie nazwy Produktów oferowanych w Sklepie są używane w celach
identyfikacyjnych i mogą być chronione lub zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy
Prawo własności przemysłowej.
9. StartUp zwraca uwagę, że Sklep zawiera treści chronione prawem własności
intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim (treść zamieszczona
w Sklepie, układ graficzny, grafiki, zdjęcia, etc.) . Klienci oraz osoby odwiedzające

Strona 17 z 21
Sklep zobowiązuje się do przestrzegania praw własności intelektualnej (w tym
autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej takich jak prawa
wynikające z rejestracji znaków towarowych) przysługujących StartUp oraz podmiotom
trzecim. Klient lub osoba odwiedzająca Serwis ponosi wyłączną odpowiedzialność za
nieprzestrzeganie postanowień niniejszego punktu.
10. Klient nie może umieszczać w Sklepie treści o charakterze bezprawnym, niezgodnych z
obowiązującym prawem, niemoralnych lub naruszających dobro osób trzecich, jak
również nie może publikować linków do materiałów pornograficznych, obscenicznych lub
urągających godności innych osób.
11. Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która
mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od
jakiegokolwiek ingerowania w sposób działania Sklepu lub jego elementy techniczne.
12. O każdej zmianie Regulaminu StartUp zobowiązuje się poinformować zarejestrowanych
Klientów Sklepu, wysyłając wiadomość elektroniczną na adres poczty elektronicznej
podany podczas rejestracji, a Klient po otrzymaniu takiej informacji będzie mógł w każdej
chwili usunąć Konto. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy zawarte przed dniem
wejścia zmian w życie.
13. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności przepisy:
1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
2) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
3) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
14. Spory związane z Umowami zawartymi na podstawie Regulaminu będą rozstrzygane
przez sąd właściwy miejscowo dla StartUp. Zapis niniejszy nie dotyczy Umów
zawieranych z Konsumentem.
15. Zastosowanie określonego sposobu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu możliwe jest
tylko za obopólną zgodą Klienta i StartUp. Szczegółowe procedury pozasądowego
rozstrzygania sporów, dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: www.uokik.gov.pl, na stronach internetowych Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także u powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów.
16. Regulamin obowiązuje od dnia: 09.09.2023 r.

Strona 18 z 21
Komunikat w sprawie pozasądowego rozstrzygania sporów
Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia
21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich
oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie
w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości „Twój
Startup” z siedzibą w Warszawie niniejszym udostępnia łącze elektroniczne do internetowej
platformy ODR (online dispute resolution): https://webgate.ec.europa.eu/odr. Platforma ODR
umożliwia pozasądowe rozstrzyganie sporów między przedsiębiorcami
i konsumentami. Rozstrzyganie sporów tą metodą ma charakter dobrowolny.

 

bottom of page